Archief 2011 (december)

Terug

Het waren 2 fantastische weken! (Rozan)

We gaan voor anker vlak voor een eiland dat tijdens eb verbonden is met een ander eilandje. Er zijn erg veel toeristen, maar die vertrekken en dan hebben we de baai weer alleen. 13 december gaan we borrelen bij Marie en Michel op de Ilo (franse boot) samen met Jason en Fiona van de Trenelly, we nemen allemaal het een en ander mee. Kinderen, 6 stuks in totaal, zitten braaf een filmpje te kijken. Dus wij kunnen ongestoord borrelen. Dit cruisersleven is wel echt heel leuk, maar dan echt heel leuk! Zo leuk dat er driftig wordt gedeejayed op de iPad. 'Le port d'Amsterdam' wordt hard meegezongen en uiteindelijk sta ik op Tina Turner te dansen op het achterdek samen met Michel en Jason! Adam en Marie haken later ook nog in. Nogal fantastisch. Leuke mensen, absolute topavond! Maar hebben we te vroeg gepiekt? De volgende dag is de verjaardag van Leonie…. Adam en ik versieren nog wel even de boot, voordat we in slaap vallen.

's Ochtends word ik zingend wakker gemaakt. Ik word als een klein kind overladen met cadeaus, want Rozan heeft ook nog wat kadootjes van andere mensen meegenomen. Van de mannetjes krijg ik een mooie tekening, een zelfgemaakte schelpenketting en een prachtige bikini (nietmijnkeus.nl). Verder krijg ik een lege iPad-doos… Op Ko Phi Phi waren ze namelijk niet te krijgen, dus zodra we in Phuket zijn, wordt er eentje aangeschaft. Het is de bedoeling dat ie ook als navigatiemiddel wordt gebruikt. We zullen nog wel verslag doen, of dat inderdaad goed werkt.
Op het strand ontmoeten we Trenelly en Ilo, die nogmaals voor me zingen, waarna we met z'n allen de appeltaart en brownies opeten. De 6 kids spelen weer dat het een lieve lust is en Adam en Michel schaken in de schaduw van een dinghy. Schitterend weer. Wat een topverjaardag. Dan wordt ik ook nog gebeld door schoonzus Jennifer, die met haar hele klas voor mij zingt! Geweldig!
Eind van de middag komt iedereen aan boord van Elena. Ilo heeft champagne bij zich, Trenelly heeft een prachtige foto van Elena met zonsondergang afgedrukt en Dylan (5) heeft een lange kralenketting voor me geregen. Daar zit ik dan met m'n schelpenketting en kralenketting om, in Thailand bij een onbewoond eiland, met allemaal gezellige mensen om me heen. Topdag. Fantastische 35e verjaardag. Mij hoor je niet klagen over grijze haren! De kids vermaken zich goed en met de grote mensen is het ook heel gezellig, maar het loopt niet meer zo uit de hand als gisteravond.

Vanmiddag zijn we aangekomen in Boat Lagoon Marina (Phuket) en morgen gaat de Elena het water uit voor een kleine week (antifouling, wat lakwerk, reparatie buiskap, etc.).

De afgelopen 2 weken waren erg leuk, gezellig en bijzonder. Ik was te gast bij een gezin, dat niet op vakantie is, zoals velen denken, maar bij een gezin, dat woont op een boot. Tuurlijk is het zo, dat er een andere routine heerst dan bij een gezin in Nederland, waarbij er tijdens kantooruren wordt gewerkt en het ritme bepaald wordt door de baas van een van beide ouders, maar op de Elena heerst ook routine. Een routine die mij erg beviel.
De mannetjes hebben 24 uur per dag hun ouders om zich heen, hoe bijzonder is dat. Ze spreken beide Engels en Mees kan echt goed zwemmen!
Het is echt bijzonder, dat ik 12 dagen heb mogen meedraaien in een gezin op zo'n kleine oppervlakte. Dat Leonie en Adam niet alleen mij verwelkomen, maar om de haverklap hun privacy opgeven voor een paar weken, omdat er weer bezoek komt, vind ik echt heel bewonderenswaardig. Ze delen hun leven niet alleen via de website, maar ook met een ieder die een voet aan boord zet. Leonie en Adam leven hun droom. Wauw, wat een leven. Heel leuk om ook Mees en Piet echt beter te leren kennen. Topgozers!
PS: Maarten vergeet de lollies niet! Pietje heeft het er al 2 weken over… Oh ja, en hij denkt dat jij precies weet welk speelgoedje hij wil… een robot die in een auto kan veranderen? Succes! En veel plezier!