Archief 2011 (september)

2011

Doorvaren naar Bali en nieuwe foto's

Er staan nieuwe foto's online. We brengen nog een hele dag door in de prachtige baai van Gili Lawa Laut. We spelen op het strand en snorkelen. Adam klimt naar de top van de berg en maakt mooie foto’s. ’s Avonds zijn we alleen met Sea Level op het strand. Kent en de jongens stoken weer een vuurtje...

2011

Onverwachte ontmoetingen, afscheid van “Sea Level"

De tocht naar Bali is pittig. Het waait hard, we hebben wind tegen en de zee is ruw. We hebben gelukkig wel veel stroom mee, dus we komen al voor de lunch aan. We moeten tussen twee riffen door varen. Op het noordelijke rif ligt een groot wrak en we zien overal brekende golven. Na wat zoeken vind...

2011

Bali en het leven aan boord. (door opa Peter)

We zijn onderweg van Bali naar Kalimantan, een lange tocht met tot nu toe te weinig wind om zonder motor te varen. Heerlijk lagen we bij het eiland ten noorden van Lombok, Gili Air. Een toeristisch eiland, maar kennelijk in een niet drukke periode, veel plaats op het strandterras en vandaar ko...

Perfectie

Soms kan zeilen zo ongelooflijk mooi zijn. Zo mooi, dat je het jammer vindt om aan te komen. Vanmorgen vertrokken we, vlak voordat de zon opkwam, vanuit een schitterend kalm ankerbaaitje. Heel langzaam wordt de boot wakker. Eerst Opa, dan Pietje, die maakt mamma wakker en als laatste komt Mees ...

Jarig op zee en Orang Utans

Mees helpt de dag van tevoren met het maken van zijn feestmuts en het bakken van de appeltaart. 's Ochtends maken we hem zingend wakker en hij wordt (vooral door opa) overladen met kadootjes. Hij is vooral heel blij met zijn kinderfototoestel, waarmee hij echte digitale foto's kan maken. Pappa ba...

2011

Schildpadden en plastic. (door Opa)

Na ons vertrek uit de baai van Kumai, Borneo, voeren we op de spinaker met halve wind door de nacht. Door de matige wind stond de motor af en toe bij. Na nog een hele dag en nacht doorvaren kwamen we vroeg in de morgen op een heel bijzonder klein eiland, bestaande uit twee heuvels, Pulau Nangka...

Neptunus en zijn toorn

Het ging natuurlijk allemaal veel te mooi. Vanmorgen stond de parasailor er al bijna 42 uur onafgebroken op en kregen we, een uur nadat we hem verruild hadden voor grootzeil en genua, 42 knopen wind om onze oren. Storm. Het komt zo plotseling op, dat we nog onder vol tuig varen, als we geraakt ...

Twee nieuwe foto albums

Vandaag of morgen staan er twee nieuwe foto albums online. Het eerste album is van Bali. Nog een paar foto’s van onderweg naar Bali. Duiken, veel strand en het einde van het suikerfeest. Met ons bezoek aan een heel simpel dorpje, naast een mega luxe resort. Ons toertje door het binnenland, met op...

Sumatra's

Het is heerlijk rustig weer als we naar bed gaan, maar rond 3:00 uur 's nachts worden we opgeschrikt door een nieuwe storm. Doordat de wind uit een andere richting komt, liggen we niet meer beschut en de golven bouwen zich snel op. De bodem van de zee is stenig, dus het anker heeft geen goed houv...