Archief 2010 (juni)

Afscheid van een paradijsje

Het is eindelijk gelukt: we zijn vertrokken. Eergisteren was er teveel wind, gisteren teveel regen, vandaag eindelijk weer normaal weer. Bijna 10 dagen hebben we hier gelegen. Wat een ongelooflijke plek. Het zijn vooral de mensen, die Raroia zo bijzonder maken. Ze lijken altijd vrolijk, hebben no...

Kaasfondue in Makemo

Het was een rustige nacht met weinig wind. We zijn begonnen op de genua en vanaf 2:00 uur gaat de motor aan. Om 8:30 uur varen we, precies tussen de buien door, met 2 knopen stroom mee de Noordoosterpas van Makemo binnen. Het is goed bebakend met twee op te lijnen witte palen en rode en groene ba...

Nieuwe foto's

Er staan nieuwe foto's online. Het zijn 3 nieuwe series. Markiezen IV, Tuamotus I en II. Tuamotus I, (kijkwijzer 12+), had niets aan en vis moest binnen, excuus...

De mooiste duik

We zouden eigenlijk een aparte rubriek moeten maken met “de mooiste”. We hebben hem namelijk vandaag gemaakt, onze mooiste duik! Tot onze grote verbazing kwam er gisteren een duikbootje langs. Er komen hier nauwelijks toeristen en maar een paar jachten, dus we hadden niet verwacht, dat iemand hie...

2010

365 dagen onderweg, tijd voor een terugblik

Vandaag een jaar geleden, zwaaiden familie en vrienden ons uit vanaf de Veerhaven in Rotterdam. Tranen met tuiten, muziek, toeterende boten, vuurwerk, blusboot, twee watertaxi's. Heftig, maar mooi. Aan de ene kant is de tijd voorbij gevlogen, aan de andere kant lijkt ons uitzwaaifeest een eeuwigh...

Teveel rumpunch

We besluiten niet te wachten tot we weer melk kunnen inslaan (nog maar drie pakken te gaan) en varen verder binnen het atol Makemo naar een ankerplek op ongeveer 10 mijl afstand van de westelijke pas. Het navigeren vergt veel concentratie. Er zijn geen kaarten van dit stuk, dus we kunnen alleen o...

Fakarava en de haaien

We liggen in Fakarava, een wat groter atol, waar weer veel bootjes liggen, zo'n 11 nu. We kennen meer dan de helft en dat is wel weer erg gezellig. De zuidpas van Fakarava, waar we liggen, is beroemd om de scholen Grey Sharks (dat zou in het Nederlands best een grijze haai kunnen zijn, maar volge...

De reuze Dorade van Faaite

Vanochtend hebben we gespeeld op het strandje van Tetamanu Village aan de zuidpas van Fakarava. Het water is er enorm helder en het stikt er van de vissen, waaronder 'black tip sharks'. Mees vraagt: "Pappa, eten haaien ook kinderen?".

Brat en Picachou wonen aan het strand. De grootste van de ...

Afscheid Tuamotus

We zijn weer onderweg. Vanmiddag vertrokken we vanuit Faaite om de 245 mijl naar Papeete te varen. Twee nachten en een dag. Het anker was gelukkig snel opgehaald. We steken niet teveel ketting, zo'n 25 meter in 8 meter diep water, omdat de ketting anders teveel rond de koraalhoofdjes vast komt te...

Nieuwe foto's

We zijn gister veilig aangekomen in Tahiti. Een grote drukke en ietwat viese stad. Maar wel met een grote Carrefour. Onze laatste foto's van de Tuamotus staan online.

Foto's Tuamotus en Tahiti

Vandaag of morgen staan er weer nieuwe foto's online. We zijn wat slordig in het bijhouden van de blog, maar we zijn dan ook erg druk... Heel veel inkopen doen, wat klusjes en weer hallo zeggen tegen zoveel mensen die we lang neit zagen. We moeten voldoende inslaan tot Nieuw Zeeland en dat is een...

Ren-je-rot in Papeete en racen naar Moorea

Veel te lang niet geschreven. We hebben het enorm druk gehad in Papeete. Daar is immers de kans om van alles gedaan te krijgen, terwijl de volgende kans weer in Nieuw Zeeland is. Bovendien besloten we mee te doen aan de 'Sailing Rendez-Vous Tahiti-Moorea' (18 mijl), waardoor we onder tijdsdruk wa...

Moorea, duiken en feestvieren

Er staan nieuwe foto's en filmpjes online. Gister was het feest. De nacht had veel wind gegeven, maar alle deelnemers hadden zich goed voorbereid op slecht weer en niet één was er gaan krabben. We hebben natuurlijk vaderdag gevierd. Papa sliep in de speelkamer, want Mees lag wegens koorts bij m...

Haaien!

NB: er staan nieuwe foto’s online en een filmpje van een lemon shark. Ik weet me eruit te kletsen, want ik voel me nog niet helemaal top (griepje), dus Adam gaat voor de tweede keer met Gregory duiken. Ze zien weer veel haaien, waaronder lemon sharks.

Ik weet me eruit te kletsen, want ik voe...

Huahine

We hebben ons eindelijk weten los te rukken uit Moorea. Niet nadat we natuurlijk nog één duik tussen de Lemon's gemaakt hadden. We vertrekken zaterdagavond met alle vier de bootjes. Willem had ons wind beloofd, maar dat bleek slechts ijdele hoop. Een pittige zee en nauwelijks een druppel wind. We...