Archief 2012 (mei)

Het boeienspel in Umbrie

We zijn er weer! We zijn er even een weekje tussenuit geweest. Vanaf Mikonos hebben we een prachtige zeildag naar Kea. We zijn verwende passaatzeilers en moeten wennen aan het steeds wisselende weer. Van grootzeil en genua naar parasailor, even motoren bij gebrek aan wind en dan weer keihard onde...

Elena rond de wereld

Vanmorgen rond 06:00 uur vertrokken we, na een onrustige, lawaaiige nacht, uit Lavrion. De hele dag hakken we tegen de wind in. Echt lekker inkomen is er niet bij. Het schiet bovendien ook niet erg op. We passeren Athene, zonder te stoppen. We hebben haast, want we moeten voor het volgende bezo...

Nieuwe foto's

Er staan vandaag weer nieuwe foto's online. Het transport van Elena. Onze tijd in Marmaris met Bart en Lot en de fam en met de Trenelly crew. Dan Griekenland en Italie en weer terug naar Griekenland.

Vanmiddag vertrekken we naar Siciliie, het belooft een mooi maar winderig tochtje te worde...

Oversteek naar Italie

Als we in Lefkada, Sivota Bay, aankomen, staat Ron ons al op de kade op te wachten. Ron en Maggy zijn vrienden van de ouders van Adam en ze wonen op Lefkada bij Poros in een heel mooi huis uitkijkend over een baai, samen met hun enorme hond, Thiery. We nemen alle was mee en draaien in totaal maar...

10 mei 2012, 4 in 1 en een UFO

Vandaag deed denken aan dat liedje van Crowded House: "Four seasons in one day". Binnen enkele uren van veel wind tot 0 wind. Het begon gisteren met afzien. Uitzichtloos ondragelijk lijden eigenlijk. Elena kreeg enorme klappen en af en toe golfde er een golf de kuip in. Het was koud, ik voelde me...

Cefalu

De maan komt pas laat op, rond 1:30 uur. Adam krijgt tijdens zijn wacht bezoek van de kustwacht. Ze melden zich niet op de marifoon, maar omcirkelen Elena en beschijnen haar met een groot zoeklicht. Adam zwaait zo vriendelijk mogelijk terug en ze laten ons verder met rust. Als ik op wacht kom, zi...

12 mei 2012 Cefalu 2.0

Een rustdag in Cefalu. Vanmorgen was een mooi moment, dat veranderde in een momentje van stukzitten. Het begon als volgt. We moesten 50 euro voor 1 nacht betalen (NB: geen wc's, douches, wasmachines, o.i.d.). Ik keek de man nog wat ongelovig aan, maar het bleef 50 euro. Stroom en water was inclus...

Palermo

Met de opgaande zon haalt Adam het anker op en verlaten we het prachtige Cefalu, terwijl ik nog even lekker in bed mag blijven liggen. Pietje wordt wakker en kruipt gezellig bij mij onder de warme wol. We varen naar Palermo, een oude stad, die veel bezetters heeft gehad. Het is een berucht maff...

Three guys and a bucket

We liggen nog twee dagen in Palermo, omdat het buiten te hard waait. Het is woensdag, moederdag in Sicilië, dus ik ga met de mannen aan de slag om wat moois te maken. We gaan alle drie tekenen. Ik vraag de mannen, wat ze denken dat mamma mooi vindt om te krijgen. Mees tekent een mannetje op een r...

2012

Lieve family Elena (door Philine en Michiel)

[txt Elena]: ‘We zijn er rond 18:00u’
De borrel staat klaar in het prieeltje aan het einde van de tuin. De baai waar Elena komt te liggen is letterlijk de achtertuin.
[txt Elena]: ‘We varen NU de baai in’
Geen gele rakker te zien. Ze komen toch vanuit westelijke richting? Of hebben ze een...

Motor highway

We hebben een fantastische week achter de rug. Het weer zat niet altijd mee, maar het was oergezellig met Philine en Michiel met kids en met Paul en Daan met kids. Mees en Pieter hebben gespeeld dat het een lieve lust was en vooral Pieter leefde daar enorm van op. Ze waren 's avonds steeds volled...

2012

Sard-inn-ije is wat ik wil

Mijn naam is Nicky. Ik kende Mees en Piter (Pieter, Red.) alleen van de computer van mijn Vader. Ik volg ze al een tijdje. Volgens mij heb ik de vader van Pieter, Atam volgens Mila, maar volgens mij heet hij Adam, weleens gezien op de skaip (Skype, Red.) Dit is mijn verhaal.

Mijn naam is Nick...

Going to Ibiza

Nog altijd motoren we richting Ibiza. Liters en liters diesel lopen door alle filters naar ons oh zo betrouwbare werkpaard: de Yanmar motor. Die doet nu al 36 uur onafgebroken zijn werk en heeft nog 24 uur te gaan. Na drie jaar tanken op plekken met dubieuze dieselkwaliteit zijn onze tanks al lan...

Topless Spanje

We duiken diep uit het vooronder het gastenvlaggetje van Spanje op. We gooien het anker uit in een baai bij de stad Ibiza en bezoeken het oude stadsgedeelte. Het ligt op een berg en het is een hele klim, met vele trappen. We hebben de jongens een ijsje beloofd, maar in de oude stad is geen Helade...

Zilt

http://www.ziltmagazine.com/zilt74   Zilt is een digitaal zeilblad en wij staan erin!