Archief 2011 (oktober)

Singapore

We zijn in Singapore. Dat vinden wij een mooi moment. Singapore is een mijlpaal en we weten eigenlijk niet precies waarom. Misschien wel, omdat we nu echt de Pacific uit zijn, de Java Zee en de South China Sea door zijn. En misschien ook wel, omdat het lijkt alsof we weer in het westen zijn. Maar...

Kinderpret

De tijd vliegt. We liggen alweer een week in Singapore. We genieten ervan om eindelijk eens een hele week op een plek te liggen. En wat voor een plek. Elke dag zwemmen we eindeloos in het heerlijke zwembad en zowel Mees, als Pieter, hebben enorme vooruitgang geboekt met zwemmen. Over Mees maak ik...

Kukup (door Babs)

Hi, hier even een berichtje van 'de opstapper' Babs! Of Koen, zo de kiddies willen. 8 oktober aangekomen in Raffles Marina, waar we werkelijk heerlijk in een prachtig zwembad lagen, met bubbelbad, speelboot, glijbanen en al dies meer zij, toen nog niet wetende hoe de komende dagen eruit zouden ...

2011

Terugblik (door opa Peter)

Terugkijkend en nog nagenietend van de lange reis met jullie van Bali tot Singapore, staan mij een aantal aspecten nog levendig voor de geest. Allereerst dat jullie me een thuis bezorgden op jullie schip: en dat is bijzonder, want je leeft toch heel dicht met elkaar en deelt elk uur met alles...

Nieuwe foto's

Vandaag of morgen staan er nieuwe foto's online. Strandpret, een boot op het rif in Indonesie met aan de overkant Singapore. Ons AIS systeem met daarop de straat tussen Singapore en Indo met honderden schepen. Singapore, Babs en Maleisie. Malaka en de aankomst van opa en oma.

Bezoekwissel

Van Pulau Kukup varen we 14 mijl naar Pulau Pisang. Het eiland lijkt onbewoond, maar er is een vuurtoren en zo nu en dan zien we mensen over de rotsen lopen, die vissen vangen of schelpen zoeken. We gaan op dinghysafari en vinden een verlaten hutje en de resten van een pier. Verder vinden we een ...

17 oktober 2011, door Opa Pim

We hebben vanavond een voortreffelijke viscurry gegeten, die ik samen met mijn dochter heb klaargemaakt. Oorspronkelijk stond er een kipcurry op het menu, maar net voordat we wilden gaan koken kwam er een vissersboot voorbij. Adam en ik sprongen in de dinghy en paaiden de visserman. Hij had gev...

19 oktober 2011, door Oma Jeany

Net nadat Pim zijn stukje had geschreven, barstte er een echt gigantisch onweer los! Het kwam steeds dichterbij en was niet leuk, flitsen overal om ons heen en we hebben het ook in het water, verderop, zien inslaan met zo'n rode vuurbal onderaan. Daar had ik tot nu toe alleen maar over gelezen....

Wereldkampioen in Penang!

We zijn dus samen een avondje uitgegaan. Het was heerlijk. Onze mannetjes zijn natuurlijk helden, maar hoe lekker om een avond helemaal vrij te hebben! We begonnen met een Chinese voetmassage, en daarna samen uit eten. Aan het einde van de avond komen we een oud Chinees mannetje tegen met een R...

2011

Pulau Payar (door OPaPim)

We liggen in een maritiem reservaat aan een mooring. We weten niet of we dat een geruststellend idee vinden of niet. Voor het eerst sinds we aan boord zijn, fluit de wind door het wand en begint zich een aardige golfslag op te bouwen. Aan de horizon is er een behoorlijk onweer te zien, maar we ...

Verrassend mooi

Oma, Adam en ik doen twee duiken bij Pulau Payar. We hebben geen hoge verwachtingen, want we hebben al lang geen helder water meer gezien. We zwemmen eerst een stuk door ‘woestijn', waardoor ons vermoeden in eerste instantie bevestigd wordt, en dan belanden we ineens in een ware ‘oase'! Er is een...

Nieuwe foto's en Zilt

Er staat een nieuw fotoalbum online. En we staan evenals onze amigo's van de Pjotter in de Zilt. Zie http://kiosk.ziltmagazine.nl/flash/zilt67

Familiereünie (door oma)

Pietje is weer opgeknapt, maar nu heeft Leonie een rare rode plek bij haar oog en Opapim weer last van zijn oor, dus gaan ze samen naar de huisarts. Leonie heeft een oogonsteking en Pim’s oor is nu aan de buitenkant ontstoken. Vol medicijnen komen ze weer aan boord. Gauw weg op de motor, geen win...