Archief 2012 (februari)

Op vakantie

We laten Elena voor anker achter in de haven van Galle. Sri Lanka is geen land waar je met de boot even langs de kust gaat hoppen. Overal staat een enorme swell en er zijn geen geschikte, beschutte ankerbaaien. We gaan dus op reis met een auto.
We zijn inmiddels alweer 5 dagen onderweg door...

2012

De eekhoorn en de olifant

We bezoeken een batik werkplaats en een kruidentuin. Daar zien we hoe allerlei verschillende kruiden groeien en worden we allevier gemasseerd met Ayurvedische kruidenzalfjes. Na afloop van de interessante tour begint Pietje ineens hard te gillen. Zijn vinger bloed, maar niemand heeft hem zien val...

Nieuwe foto's

Er staat weer een nieuw fotoalbum online. Het zijn er wat veel geworden vrees ik... Een beetje zeilen, veel wildpark, met de trein, theeplantages, onze beklimming van Adam's peak, herbal massages, olifanten en natuurlijk veel van onze twee heldjes.

Eten bij Ekka

Inmiddels hebben we onze draai gevonden in Galle. We liggen niet op een ideale plek, want vanaf Elena is het een eind lopen naar de slagboom, zonder schaduw en met veel zwerfhonden. Adam regelt een enorm brakke fiets zonder remmen, die we een paar dagen van een local mogen lenen tegen vergoeding ...

De Fransman

We komen net terug van een dagje strand en ik zie van veraf onze oude Franse buurman al op me afbenen. Met veel "merde" en "putains" krijg ik het verwijt van de oude man, dat onze radio te hard staat. Als we weggaan, laten we altijd de boot open en zetten de radio, zachtjes, aan. De Fransman heef...

Toekomstplannen

Nog altijd in Galle, Sri Lanka. We zitten een beetje onze tijd uit, want we willen minder dan 30 dagen in de Malediven doorbrengen, want als we daar langer blijven gaan de kosten exponentieel omhoog. Maar we vermaken ons hier best. Ekka, onze tuktuk-driver zorgt goed voor ons. Hij nodigt ons ui...

Help!

Beste allen,

We hebben jullie hulp nodig. Een korte inleiding. Onze amigo, Ekka, heeft 3 kindjes. De oudste, Navindu (14), doet het enorm goed op school. Hij zit op een goede school, is de beste van z'n klas en is captain van het school cricket team. Zijn familie is enorm trots op hem. Zie ...

2012

Vliegende spetter en vogelpoep!

Na bijna een maand stil gelegen te hebben, kiezen we weer het ruime sop. Het is heerlijk om de vieze, stoffige haven van Galle achter ons te laten, waar alles altijd onder een laag stof zit vanwege de cementfabriek. Eindelijk weer frisse lucht!

We nemen ook afscheid van Ekka en zijn famil...

Mooi zeilen en megavlieg

De wind werd gisteravond steeds sterker tot we vanmorgen uitschieters tot 8 beaufort hadden. We konden mooi ruime wind varen en het schoot dus goed op vandaag. Mees was vanmorgen even zeeziek, maar knapte gelukkig snel weer op. We hadden een rif in het grootzeil en een volle genua dus we gingen...

PIRATEN?!

Ra, ra, wat vinden we de volgende ochtend aan dek? Een dode libelle! Dus er was er toch nog een!
's Nachts gaat de motor aan. 's Ochtends is de zee volkomen rimpelloos. De wind wakkert gedurende de ochtend weer wat aan en om 12:30 uur kunnen we de zeilen weer hijsen. Over een vlakke zee zeilt E...

Uligan, Malediven

We zijn er! Vanmorgen vroeg hebben we ons anker laten vallen in het noordelijkste atol, bij Uligan. We moesten nog wat meer afremmen vannacht. De wind viel helemaal weg en met de motor stationair vooruit kropen we door de nacht dichterbij. We waren blij dat we geen andere bootjes meer gezien he...