Archief 2012 (juni)

Terug

Hollandse enclave op Ibiza

Er ligt een Nederlandse boot in de baai. We twijfelen of ze charteren of cruisers zijn. Het is weliswaar een Bavaria, maar de boot ziet er toch uit alsof hij grootse plannen heeft. Ze hebben geen net rond de boot (en wel twee kleine meiden), maar ze zijn wél handig met hun dinghy. 's Morgens gaan Pietje en ik op onderzoek. We worden direct uitgenodigd voor koffie. Het blijken geen cruisers, maar een erg leuk stel (Janneke en David) met twee lieve meiden (Naomi is 7 en Olivia is 4), die een weekje een boot te leen hebben (de eigenaar van de boot gaat dit jaar met de ARC naar de Carieb). Niet veel later zitten we met de twee families op hun boot. De kids spelen, de ouders kletsen. We klooien met z'n allen op het strand en drinken 's avonds teveel op Elena. We besluiten nog een dagje samen te blijven en varen naar Cala Vedella aan de westkant van Ibiza. We ankeren in een schitterend, piepklein baaitje, met een mooi strand en heeeel veeel andere Hollandse kindjes. Erg gezellig. We eten een ijsje, borrelen op het strand en we vinden een leuk tentje aan het strand om weer met z'n allen te eten. Spaanse Paella met vis en garnalen, dat was een hele tijd geleden, heerlijk. 's Avonds varen David en Janneke met de meiden weer richting Valencia, hun vakantie zit erop. Het was een bijzonder leuke ontmoeting.

We slapen allemaal lang uit, het was twee avonden veel te laat, vooral voor de mannetjes. Pas om 10:00 uur zitten we aan het ontbijt in de kuip. Daarna gaan we weer naar het strand. Alle kindjes zijn druk in de weer met schepnetten om visjes, garnaaltjes en krabbetjes te vangen. We halen snel twee schepnetten voor Mees en Piet en ze zijn de rest van de dag enorm druk in de weer.
Een paar uur geleden hebben we het anker opgehaald en nu varen we richting Alicante, zo'n 104 mijl ten zuidwesten van ons. Het is heerlijk zeilweer. We varen mooi met een knikje in de schoot met 7,5-8,5 knopen over een lege vlakke zee. Perfectie!